background
F | E 
 
 
 
6th edition
 
4, 5 & 6 March 2016 
 

2016 Program

Friday 4 March

  • From 16h00 to 18h30 : Issuing of race number for the 3 DAYS OF DIABLERETS 3D RACE AND FOR THE VERTICAL RACE and race information in Les Diablerets Congress Hall
  • 17h00 : Start of the 1st day of the Diabolik Festival in les Diablerets
  • 17h00 : Opening of the ski-mountaineering exhibition (sports Hall in Les Diablerets Congress Hall)
  • 18h00 : Start of materials check of the Diablerets 3D Vertical (obligatory presence of all racers)
  • 19h00 : Start of the Diablerets 3D Vertical
  • 20h00 : Briefing for the Diablerets 3D Diabolic in the large room in Les Diablerets Congress Hall and meal for Diablerets 3D racers
  • 21h00 : Flower Ceremony of the Diablerets 3D Vertical and podium of the Vertical Fun Pop (obligatory presence of all racers) on the podium of the large room in Les Diablerets Congress Hall
  • 21h00 : Closure of the ski-mountaineering exhibition

Saturday 5 March

  • From 5h00 to 6h30 : Issuing of race number for the DIABLERETS DIABOLIC LONG AND SHORT RACE
  • 06h00 : Beginning of materials check for Diablerets Diabolic LONG AND SHORT RACE (obligatory presence of all racers)
  • 07h00 : Start of the Diablerets Diabolic LONG AND SHORT RACE
  • 08h30 : Opening of the ski-mountaineering exhibition
  • 11h00 : Flower Ceremony and podiums of Diablerets 3D Diabolic (obligatory presence of all racers) at the finish line
  • 12h00 : Fun Pop Podiums of Diablerets Diabolic LONG AND SHORT RACE
  • Meal served from 12h00 until approx. 17h00
  • 15h00 : Start of the 2nd day of the Diabolik Festival in les Diablerets
  • 18h00 : Closure of the ski-mountaineering exhibition

Sunday 6 March

  • From 09h00 : Beginning of materials check for the Diablerets 3D Super-Relay (obligatory presence of all racers) - Opening of the ski-mountaineering exhibition
  • 10h00 : Start of the Diablerets 3D Super-Relay
  • 12h00 : Palmarès and podiums of the Diablerets 3D and beginning of meal in the large room in Les Diablerets Congress Hall
  • 12h30 : VIP Aperitif and closing of the ski-mountaineering exhibition
  • 13h00 : VIP meal in the large room in Les Diablerets Congress Hall
  • 14h30 : End of the Event
Schedules may be changed at any time by the Organizing Committee, because of weather conditions.
 
News from the summit
2016-01-20 00:00:00
Diablerets3D J-44 !
Les inscriptions commencent à rentrer et la montagne a enfin droit à son manteau d'hiver!
Les dernières informations :
Le comité a pris la décision de retarder le départ de la Verticale du vendredi 4 mars prochain. Départ à 19h00 pour que toutes les personnes actives de la plaine aient le temps de nous rejoindre aux Diablerets pour le départ :)
La course Diablerets-Isenau n'étant plus réorganisée, nous proposons une nouvelle catégorie pour la Verticale du Vendredi soir : Fun Pop Ecolier pour les jeunes de moins de 15ans, alors n'hésitez pas et rejoignez nous en famille!
L'hébergement au Chalet Suisse est possible pour 50.-/personne pour les deux nuits sans petit-déjeuner. Logement dans des chambres triples avec literie mise à disposition.
Pour plus de renseignement, n'hésitez pas à nous envoyer un petit mail à info@diablerets3d.ch
En attendant de vous voir les 4-5-6 mars prochain, nous vous transmettons nos sportives salutations!
2015-12-10 00:00:00
Les inscriptions pour la 6ème édition sont ouvertes!
6ème édition de la Diablerets 3D
du 4 au 6 mars 2016

Possibilité de s’inscrire aux courses sur trois jours mais également uniquement à la Verticale du vendredi et / ou à la Longue Distance du samedi (petit ou grand parcours à choix)

La course du samedi fait partie du calendrier Coupe Suisse pour l’année 2016

Pour la Diablerets3D sur trois jours ainsi que la course du samedi, les équipes seront obligatoirement composées de deux personnes.

Nous avons le plaisir de vous annoncer notre nouvelle collaboration avec l’entreprise MSO qui gère dorénavant les inscriptions ainsi que le chronométrage durant notre manifestation.

Pour plus de renseignements, n’hésitez pas à nous contacter par mail ou téléphone !

Nous vous attendons nombreux en mars prochain!